اگر کرونا گرفتید ، این مواد غذایی را بخورید پزشگی - درمان - معلولین

اگر کرونا گرفتید ، این مواد غذایی را بخورید

  بزرگنمایی:

بیماری کرونا تأثیر بسزایی بر سیستم ایمنی بدن دارد به همین دلیل برای حفظ سلامتی، باید به کمک تغذیه مناسب،طول دوره فعالیت ویروس را کاهش داد. در این گزارش به بررسی بایدها و نبایدهای تغذیه در دوران کرونا می پردازیم.

خوردن غذاهی مناسب در زمان ابتلا به کرونا و سایر بیماری ها می تواند به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی و همچنین قدرت دادن به شرایط جسمانی افراد، کمک کند. به اعتقاد پژوهشگران، غذایی که مصرف می کنید نقش اصلی را در سرعت بهبودی شما دارد. داشتن دانش صحیح در مورد غذا و اینکه خوردن چه موادی به بدن شما کمک کرده برخی مواد غذایی چه مضراتی دارند، باعث بهبود سریعتر می شود.

از آنجا که بیمارانی که از نظر آزمایش کرونا مثبت بوده اند با علائمی مانند مشکلات دستگاه گوارش ، از دست دادن حس بویایی ، از دست دادن قدرت چشایی و مشکلات بلع روبرو می شوند ، بنابراین رژیم غذایی آن ها در طول بیماری باید متمرکز و متعادل باشد. همچنین درک مهم بیماری های زمینه ای فرد مبتلا مانند فشار خون ، دیابت ، بیماری کلیوی و مشکلات قلبی برای انتخاب نوع مناسب رژیم بسیار مهم است.

در اینحا چند پیشنهاد غذایی برای بیمارانی که از کرونا رنج می برند ،ذکر شده است:

به مواد غذایی فاقد کالری نه بگویید

در بیشتر موارد ، بیماران چاقی که کرونا گرفته اند، از مشکلات تنفسی ، ضعف سیستم ایمنی بدن و کاهش حجم ریه رنج می برند. آنها همچنین در برابر ذات الریه و مسائل قلبی آسیب پذیرتر هستند. از این رو ، مهم است که یک بررسی در مورد وزن و کالری دریافتی خود انجام دهید. با این حال ، پس از بهبودی از عفونت ویروس کرونا ، برای کنار آمدن با فعالیت های روزانه ، مقدار اضافی انرژی لازم است. این انرژی مورد نیاز اضافی را مصرف مواد غذایی مانند برنج ، سیب زمینی ، غلات کامل ، آجیل ها و ... در رژیم غذایی شما را تأمین می کند. بهتر است از مصرف مواد غذایی مضر مانند هله هوله ها یا نوشیدنی های شیرین در طول کرونا خودداری کنید.

مصرف هرچه بیشتر غذاهای غنی از پروتئین

توصیه می شود بیماران مبتلا به کرونا در دوره نقاهت خود پروتئین زیادی در روز مصرف کنند. گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ از جمله منابع غنی پروتئین بوده و افراد گیاهخوار نیز حتما موادی همچون غلات ، عدس ، حبوبات ، لبنیات ، سویا ، مغزها و دانه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

میوه ها و سبزیجات تازه ، پحاوی مقادیر زیادی فیبر، فولات ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. برای کسب نتیجه بهتر ، همه آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. بسیاری از میوه ها ، سبزیجات و گیاهان دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی هستند زیرا در آن ها مواد شیمیایی گیاهی و ترکیبات فعال زیستی به وفور وجود دارد.

آب کافی بنوشید

عفونت ها می توانند بدن را کم آب کنند. بنابراین ، هنگامی که به کرونا مبتلا شده اید، تامین آب بدن بسیار مهم است. هر روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. به عنوان بخشی از رژیم روزانه خود ، آبگوشت ، سوپ و آب میوه های دیگر مصرف کنید. به طور جدی توصیه میشود به جای میوه های منجمد یا کنسرو شده، میوه ها و سبزیجات تازه را انتخاب کنید.

برخی از دیگر مواردی که باید در هنگام ابتلا به کرونا رعایت کنید عبارتند از:

• اطمینان حاصل کنید که غذای شما تازه پخته شده است و سعی کنید تا حد امکان غذای خانگی را مصرف کنید.

• از رعایت پروتکل های بهداشتی اطمینان حاصل کنید. سبزیجات و میوه ها را قبل از استفاده بشویید و دستان خود را قبل و بعد از غذا بشویید.

• به دلیل از بین رفتن حس چشایی و بویایی ممکن است خیلی سریع احساس سیری کنید. غذا را به مقدار کمتری مصرف کنید اما مطمئن شوید که وعده های غذایی مکرر هستند.

• در صورت گلودرد یا مشکل در بلع ، از خوردن غذای سفت خودداری کنید. غذای نرم و له شده مصرف کنید.

• از داشتن خواب مناسب در شب اطمینان حاصل کنید. تمرینات کوتاه مدت با مدت زمان کمتر نیز به بهبود شما کمک خواهد کرد.

نکاتی برای افراد بدون علامت یا کسانی که علائم خفیف دارند

به اعتقاد پزشکان فقط افرادی که دچار کرونای حاد شده اند نباید نگران نوع رژیم غذایی خود باشند. حتی افراد بدون علامت و یا کسانی که علائم خفیف داشته و در قرنطینه خانگی هستند باید برای بهبود سریعتر مراقب رژیم غذایی خود باشند. این توصیه ها برای افرادی است که دچار کرونای خفیف شده اند:

• آب کافی مصرف کنید. هیدراته نگهداشتن بدن بهترین راه برای جلوگیری از اثرات مضر کرونا است.

• مصرف پروتئین برای مراقبت از بافت ها و عضلات آسیب دیده ضروری است. علاوه بر این ، پروتئین به بهبودی از ضعف پس از بیماری کمک می کند.

• ریز مغذی ها نیز باید مصرف شوند زیرا نقشی اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کند. سبزیجات ، میوه ها ، آجیل ها و دانه ها از منابع اصلی عناصر ریز مغذی هستند.

• غذای آسان هضم را انتخاب کنید.

• مصرف نمک و شکر را محدود کنید.

• غذای غنی از فیبر منجر به سیستم گوارشی سالم شده و احساس سیری طولانی مدت را ایجاد می کند که به جلوگیری از پرخوری کمک می کند.

• از مصرف الکل خودداری کنید. الکل بخشی از یک رژیم غذایی سالم نیست. همچنین سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. استفاده از آن توانایی بدن شما را برای کنار آمدن با بیماری های عفونی از جمله کرونا تضعیف می کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

ائل گلی ( تبریز)

اشتباهی که ویتامین D را بی فایده می‌کند اشتباهی که ویتامین D را بی فایده می‌کند

اجباری شدن کارت واکسن در کشور تا سه هفته آینده / ارائه خدمات و خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس منوط به داشتن کارت می‌شود

دوز سوم واکسن برای چه کسانی؟

صعود نفسگیر ایران به جمع 8 تیم پایانی جام جهانی فوتسال

عکس روز 2مهر 1400

رولادن گوشت(آلمان)

موشک هسته ای سفر به مریخ را کوتاه تر می کند

شاخص کل بورس ریزشی شد

نرخ تورم به 45.8 درصد رسید

فرماندار مهران: عودت 1041 زائر از مرز به مبدا / مردم مراجعه نکنند

وزیر بهداشت: واکسن فایزر برای افراد عادی تزریق نمی‌شود

نوید محمد زاده تهیه کننده شد

پاییز

پاییز

پاییز

مهر ماه

طرز تهیه کباب تابه ای

مهرماه

بوی ماه مهر

مهرماه

عکس روز 1 مهر 1400

خرمالو - با این میوه نارنجی سه سوته کبد را پاکسازی کنید!

رده‌بندی فوتبال آسیا ؛ خبر خوب به باشگاه‌های ایرانی | سهمیه لیگ های آسیایی تغییر کرد

بارش باران و رعد وبرق در بیش از 4 استان‌ کشور | وزش باد شدید در برخی نقاط تهران

افزایش اندک قیمت دلار و کاهش قیمت یورو | جدیدترین قیمت ارزها در 31 شهریور 1400

حداقل حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

نابودی اقتصاد ایران توسط این نهاد قدرتمند

عکس روز - 31شهریور -1400

مریخ‌نورد آژانس فضایی اروپا رکورد حفاری را زد

کشف چند کتیبه‌ مهم در اطراف تخت جمشید / میراث فرهنگی: یکی از این کتیبه‌ها در سال چهارم شاهنشاهی یزدگرد، به افتخار یادبود شخص خاصی کنده شده

خبر عجیب سعودی‌ها درباره احتمال حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا/ الهلال چشم انتظار رای دادگاه

ریزش قیمت ها در بازار خودرو شدت گرفت/ سمند 8 میلیون تومان ارزان شد

قواعد آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس / کدام گروه از دانش‌آموزان از سوم مهر به مدرسه می‌روند؟

مجوز مصرف فایزر در ایران صادر شد / واردات 2 میلیون دز فایزر از بلژیک و 5 میلیون دز جانسون اند جانسون از آلمان

عکس روز - 30 شهریور -1400

ایران 1 - آرژانتین 2؛ VAR علیه امتیاز از قهرمان

کبک و بوقلمون 8٠ درصد گران شدند / قیمت یک بلدرچین زنده چند؟

تاکید دوباره پلیس: برگ سبز خودرو سند رسمی مالکیت است | مراجعه به دفاتر اسناد الزامی نیست

جعل سند یک ملک 1000 میلیاردی در ولنجک

شگفت‌آور؛ مهدی طارمی تاثیرگذار تر از کریس رونالدو

اعترافات سرکرده باند بچه‌فروش: هر کودک 8 تا 20 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد

زلزله خفیف فیروکوه در استان تهران را لرزاند

آموزش و پرورش: واکسیناسیون دانش‌آموزان در مهر انجام می‌شود / بازگشایی حضوری مدارس از اوایل یا اواسط آبان

طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا در تهران از فردا آغاز می‌شود

ادویه ای که سرطان را ضربه فنی می کند

تکلیف قیمت بنزین برای سال آینده مشخص شد

شمارش معکوس برای ارسال برگه مالیات خانه‌های خالی

عکس روز - 29 شهریور -1400

خواص فوق‌العاده انگور سیاه برای سلامتی